Ja redovno vozim auto kod mastora….
Ovo je odgovor većine nas kad nas neko upita da li redovno održavamo svoje vozilo. Ali iza ovog pitanja, a i iza odgovora krije se jedan veliki UPITNIK.
Šta je ODRŽAVANO VOZILO?
Definitivno je pojam održavanog automobila u Srbiji u proteklih 30 godina potpuno izgubio smisao. Kad bi ga uporedili sa održavanim automobilom u mnogo puta spominjanoj Nemačkoj, verovatno bi dobili potpuno drugačiju sliku održavanog automobila.
Zamena ulja jednom godišnje nije održavanje automobila…
Zamena ulja i filtera, odnosno mali servis svakako nije dovoljno za održavanje vozila, a mnogi baš to smatraju dovoljnim i jedinim održavanjem automobila.
Kada se godinama radi samo mali servis i zapostavi sve ostalo, dobijamo zapušten auto koji ne može da prodje tehnički pregled
Ali bio sam kod majstora
Verujem ja svakome ko mi ovo kaže, samo je pitanje šta vam je majstor radio kad je auto bio kod njega. Moramo imati razumevanja za automehaničarski zanat u poslednjih 20 godina. Majstori i kad vide da nešto treba da se menja, boje se mnogima da kažu, jer ako im ukažu na dodatni problem a samim tim i TROŠAK, boje se da ih ne izgube kao mušterije i sa ovo malo poravki ili servisa za koji dođu. Naši ljudi su i nepoverljivi, ponekad i sa pravom, i ne veruju da nešto treba da se manja. MAJSTOR SAMO HOĆE DA MI UZME PARE.
Ali nisu ni svi majstori isti. Kao što imate frizera ili molera tako morate imati i AUTOMEHANIČARA. Onda vam on sigurno neće reći da menjate ono što nema potrebe, ugradiće vam kvalitetne delove i poštovaće i vas i vaš automobil…
Pitala me skoro jedna žena: ” Pa da li ja sada treba da učim i mehaniku automobila da bi prošla tehnički pregled “?
Naravno da ne treba, pa ni ja kad se razbolim ne uzmem knjigu iz anatomije i krenema da učim, nego idem kod lekara.
Samo vam je potreban vaš AUTOMEHANIČAR kod koga ćete redovno voziti auto. I nemojte zaboraviti postoje i LIMARI, AUTOELEKTRIČARI, VULKANIZERI, AUSPUH SERVISI……
REDOVNO? ŠTA JE TO?
Pa nije neispravan auto samo onaj koji stane i neće dalje.
Redovno je bar dvaput godišnje, redovno je čim čujete neki čudan zvuk ili osetite neku vibraciju.
Redovno je čim vam se upali neka kontrolna lampica.
Redovno je čim vam automobil više troši goriva
Redovno je ono što kao preporuka piše u servisnim knjižicama vozila
Pakne nisu kočnice…..
Kao jedan od najbitnijih sistema na automobilu, kočioni sistem je veoma složen. Za običnog vozača je to potpuna nepoznanica i tako i treba da bude. Ali jedno mora svako da zna da zamena pakni nije jedina popravka na kočnicama, što se vrlo često podrazumeva.
Diskovi, doboši, kočiona tečnost, creva i cevi, a da ne govorimo o složenim sistemima kočenja na savremenim automobilima.
Nećete uštedeti ako pristanete samo na zamenu pakni, a sve ostalo ostavite staro. Možda ste i uštedeli prethodnih godina ali sada na žalost i to dolazi na naplatu.
Iskustvo pokazuje da kod vozila kod kojih nije na vreme vršena popravka svih delova kočionog sistema, obično treba kompletna zamena svih delova da bi se dobile ISPRAVNE KOČNICE.
Pa kad onda da idem kod majstora?
Nema tu potpuno ispravnog odgovora. Neko godišnje predje 20000 km a neko 200 ( verujte ima i toga ).
Neko vozi samo po otvorenom putu a neko isključivo po gradu.
Automobili su različiti i svi smo mi DRUGAČIJI VOZAČI.
Po meni jedini ispravan odgovor je gledajte i slušajte svoj auto.
Tako ćete najbolje videti kad nešto nije u redu a REDOVNO posetite majstora bar 2 puta godišnje…
Nije puno u odnosu na komoditet koji vam taj auto pruža.